Interieuradvies

Meest gestelde vragen

logisch dus dat je wil weten waar je aan toe bent! Vind hieronder de meest gestelde vragen en het antwoord, staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact door hier te klikken.

Veel gestelde vragen

Waarom zou ik een interieurontwerper/ stylist inhuren?

Een interieurontwerper/ stylist inhuren heeft een meerwaarde op meerdere fronten. Zo wordt elk item individueel beoordeeld maar ook op het hele geheel. Daarnaast is een interieurontwerper dagelijks bezig met interieur en weet dus precies waar aan gedacht moet worden, welke oplossingen er zijn en waar je bepaalde items kan vinden. Met een uitgewerkt plan kun je eigenlijk niet meer misgrijpen was veel tijd scheelt én ook uiteindelijk geld oplevert omdat je de muren niet 3x hoeft te laten overschilderen en de meubels direct de juiste maat hebben.

Wanneer schakel ik een interieurontwerper/ stylist in?

Je schakeld een interieurontwerper in als je er toch niet helemaal uit komt met jouw nieuwe interieur. Doe dit zo vroeg mogelijk in het project. Bij verhuizen kan dit vlak na de aankoop van de woning zijn zodat er eerst een mooi plan gemaakt kan worden alvorens je aan de slag gaat met klussen. Bij verbouwen is het ook fijn om eerst een plan te hebben voordat de complete verbouwing gepland wordt. Bij nieuwbouw is het zelfs verstandig om al helemaal in het begin, voor de bouw, een interieurontwerper in te schakelen. Deze kan je dan namelijk ook helpen met de plaatsing van licht- en contactpunten zodat jij straks naast de ideale indeling ook op de juiste plaatsen licht en elektriciteit hebt.

Met welke interieurstijlen werk jij?

e wil geen showroom of 13e in een dozijn-interieur ik probeer dan ook altijd persoonlijkheid terug te laten komen zodat jij als bewoner je herkent in je huis, daar is dus geen specifiek label op te plakken. Elk huis is anders en bij elk ontwerp neem ik de bewoners écht als uitgangspunt. Er is dan ook geen vaste interieurstijl waar ik mee werk, wel probeer ik wel mijn eigen Touch mee te nemen, zo probeer ontwerpen altijd wel een bepaald luxe gevoel mee te geven en zou ik niet zo snel hele sterke kleurcontrasten toepassen in mijn ontwerpen.

Werk je met vaste merken/ bedrijven samen?

Bij muurverf werk ik het liefst met de duurzame merken Lab Paint, Farrow and Ball en Little Greene, op deze merken kan je ook korting krijgen als je een advies bij mij aanschaft en de verf via mij besteld. Verder zijn er geen vaste merken waar ik mee werk.

Moet ik een compleet nieuw interieur aanschaffen?

Jij als klant bepaald in eerste instantie zelf wat je wel en niet mee wil nemen. Ik zal altijd eerlijk zijn over of meubels in de nieuwe situatie ook nog steeds passend zijn (al dan niet met een upgrade) of niet. Wel zo duurzaam ook en beter voor de portemonnee. Een compleet interieur aanschaffen hoeft dus zeker niet altijd.

Welke voorbereidingen moet ik als klant zelf doen voor een interieurontwerp?

Het maken van een interieurontwerp is echt een samenwerking tussen mij en jullie als klant. Zónder jullie input kan ik geen ontwerp maken wat uiteindelijk aansluit op jullie wensen. Bij een intake wil ik jouw/ jullie als klant dan ook echt leren kennen, wat is de levensstijl, hoe gebruik je jouw woning, waar wordt je blij van en waarvan juist niet. Het is dan ook fijn wanneer je dat voor jezelf al een beetje nagegaan bent en nagedacht hebt over je wensen én het budget. Ook kan je alvast een moodboard maken via Pinterest.

Moet ik voorafgaand aan een interieurontwerp een budget doorgeven waar rekening mee gehouden moet worden?

Ja, een budget is wel belangrijk. Ook als je niet precies weet wat het kost zul jij als klant wel weten wat je kan en wil uitgeven aan de realisatie van een interieurontwerp. Wanneer je een interieurontwerp aanschaft koop je deze niet om de pagina's in te lijsten maar om daadwerkelijk een mooi en financieel haalbaar plan te hebben. Om de teleurstelling achteraf te voorkomen is een budget dus heel belangrijk.

Hoelang duurt het voordat een interieurontwerp af is?

Een interieurontwerp maak ik niet overhaast, daar zit tijd en aandacht in. Vanaf het moment van intakegesprek reken ik dan ook minimaal 4 voor het opleveren van een plan. Mocht je met spoed advies nodig hebben dan kan je altijd een berichtje sturen en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wat als het uiteindelijke ontwerp mij toch niet bevalt?

Gedurende het proces wordt geprobeerd dit zoveel mogelijk te voorkomen. Na het kennismakingsgesprek ga ik aan de slag met het moodboard en de indeling. Voordat ik verder ga met de verdere uitwerking van het plan wordt nog de feedback van jouw als klant op deze onderdelen meegenomen. Voldoet dit toch niet zo aan jouw wensen dan werk ik het moodboard en de indeling bij. Zijn ze wel goed gekeurd dan ga ik hiermee verder. Ben je dan aan het einde toch niet tevreden dan kijken we samen waar de ontwerprichting toch niet helemaal de goede kant op is gegaan én heb je eenmalig recht op revisie.

In welke regio kan ik jouw als interieurontwerper/ stylist inhuren?

Ik werk in Nederland binnen een straal van 30 km van Enschede. Echter kan ik, tegen een kilometervergoeding van €0,19 per kilometer, ook buiten deze regio opdrachten aannemen met een maximale afstand tot 150 km of een reistijd van maximaal 1,5-2 uur.

Welke service kan ik gedurende het proces verwachten?

De service die je ontvangt is afhankelijk van het pakket dat je aanschaft. In de basis maak ik het interieurontwerp en of advies en lever dat volgens de gemaakte afspraken aan. De realisatie van het project doe je zelf.
Indien gewenst kunnen services als aankoopbegeleiding, whatsapp support en afstyling tegen betaling worden toegevoegd.

Hoe is het geregeld met betrekking tot betalen?

Betalingen zijn natuurlijk een belangrijk onderdeel, zowel voor jouw als klant als voor mij. In het persoonlijke voorstel ontvang je de opties betalen in termijnen of in een keer het hele bedrag betalen tegen een extra korting.